بازی Call of Duty4

 

بازی Call of Duty Modern Warfare نسخه 1 که در ایران بیشتر آن را با نام Call of Duty 4 می شناسیم یکی از محبوبترین نسخه های بازی ندای وظیفه است که از دلایل اصلی آن خط داستانی بسیار زیبا ، مراحل هیجان انگیز البته بیشتر در زمان خود و گیم پلی آسان آن است .

بازی Call of Duty 4 در سال 2007 توسط یکی از زیر مجموعه های کمپانی اکتیویشن Activition  بنام استدیو Infinity Ward  ساخته شده است .این بازی مهیج در ابتدا با سر و صدای بسیار زیادی به بازار عرضه شد و پس از گذشتن مدت زمان بسیار کمی به یکی از معروفترین و محبوبترین بازی های جهان تبدیل شد . این بازی در سراسر جهان محبوب است و انگار محبوبیت آن تمام نشدنی می باشد به طوری که کمپانی اکتیویشن Activition نسخه باز سازی شده یا همان ریمستر آن را در سال 2018 وارد بازار کرد که البته بدلیل پیشرفت چشمگیر بازی های کامپیوتری در این سال و آمدن نسخه های جدید بازی ندای وظیفه فروش چندانی نداشت و به یکی از پروژه های ناموفق این کمپانی تبدیل شد . نسخه ریمستر همان خط داستانی نسخه قبلی را دارد اما به شکل چشمگیری گرافیک و کیفیت صدا و تصویر آن ارتقاء پیدا کرده است . بنظر من شاید دلیل ارائه نسخه ریمستر این بازی برانگیختن خاطرات برای بازیکنان است که با این بازی خاطره دارند .

 

ندای وظیف 4

 

اما داستان بازی :

داستان این بازی در سال 2011 به وقوع می پیوندد ، یک گروه جدایی طلب به رهبری خالد الاسد ، رهبری کشوری غنی از نفت را در شرق خاورمیانه به دست می گیرد ، او با با عقایدی رادیکال ، نگاهی ضد غربی داشته و موجب خشم ایالات متحده می شود. از طرفی ، یک جنش ناسیونالیستی در روسیه ، موجب به راه افتادن جنگ داخلی در این کشور شده است. به موجب این درگیری ها ، ایالات متحده ، نیروی دریایی این کشور و همچنین کماندوهای SAS بریتانیا نیز وارد عمل شده و آذربایجان ، شرق خاورمیانه ، روسیه و اوکراین اعزام می شوند.

در روز دوم تهاجم ، نیروهای USMC برای تصرف کشوری با حاکمیت خالد الاسد اعزام می شوند ، زمانی که خالد الاسد در حال سخنرانی زنده تلویزیونی است حمله آغاز می گردد. پس از آن درگیری در شهرستان های این کشور ادامه پیدا می کند ، در این میان نیروی هوایی ویژه بریتانیا (SAS) ، دو عملیات مهم را انجام می دهد : یکی در کشتی در تنگه برینگ و دیگری در روسیه. اطلاعات جمع آوری شده حاکی از آن هستند که دولت خالد الاسد احتمالاً سلاح های اتمی ساخته شده توسط روسیه را در اختیار دارد.

 

بازی ندای وظیفه 4

 

گیم پلی بازی :

شما در این بازی نقش یک پیاده نظام را دارید که البته در طول مراحل مختلف و با بالا رفتن درجه شما ماموریت های بسیار هیجان انگیزی به شما داده میشود . این بازی همانند بسیار از نسخه های بازی ندای وظیفه در 2 بخش تک نفره که همان داستانی است و بخش چند نفره هم برای بازی بصورت LAN  و Online در نظر گرفته شده است .

این بازی یک بازی محبوب در گیم نت های کامپیوتری است چون بازی خیلی راحت شبکه میشه و جذابیت بالایی داره ، در پست های دیگر وبلاگ گیم نت فردوس ما به آموزش شبکه کردن و نمایش گیم پلی بازی می پردازیم .

 

کال آف دیوتی 4

 

سیستم مورد نیاز برای این بازی :

ویندوز :  XP , Vista , 7

نسخه Directx  : نسخه 9 به بالا

پردازنده : Intel® Pentium® 4 2.4 Ghz به بالا

رم : 512 به بالا

کارت گرافیک : NVIDIA Geforce 6600 به بالا با حافظه 1 گیگابایت

فضای مورد نیاز : حداقل 8 گیگابایت

 

تهیه وتنظیم وبلاگ گیم نت فردوس